Algemene Voorwaarden
Deze algemene voorwaarden gelden voor alle overeenkomsten die tussen Praktijk Veerkracht & Voeding en haar klanten gesloten zijn.
Algemene Voorwaarden voor Veerkracht & Voeding
Praktijknaam: Praktijk Veerkracht & Voeding
Eigenaar (lid NVA): A. Sari
Vestigingsadres: Geraniumstraat 1
PC/Plaats: 3333 GW Zwijndrecht
KvK nummer: 91717647
Datum: 3 april 2025
Artikel 1. Algemeen
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten inzake levering van goederen en diensten van Praktijk Veerkracht & Voeding, hierna te noemen “de Opdrachtnemer”.
2. Van het in deze algemene voorwaarden bepaalde kan uitsluitend worden afgeweken indien tussen alle betrokken partijen een uitdrukkelijke schriftelijke overeenkomst is bereikt.
3. In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder de Opdrachtgever: de natuurlijke of rechtspersoon die op basis van een overeenkomst goederen of diensten afneemt van de Opdrachtnemer.
4. De toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere voorwaarden van Opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
5. Waar in deze voorwaarden gesproken wordt over ‘volledige behandeling’ heeft dit betrekking op het geheel aan behandelingen die worden verricht met het doel de oorspronkelijke gezondheidsklachten van Opdrachtgever tegen te gaan.
6. Indien onduidelijkheid bestaat over de uitleg van één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden of zich een situatie voordoet die niet in deze algemene voorwaarden geregeld is, dan dient de uitleg plaats te vinden ‘naar de geest’ van deze bepalingen.
7. Indien de Opdrachtnemer niet steeds strikte naleving van deze voorwaarden verlangt, betekent dit niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn, of dat de Opdrachtnemer in enigerlei mate het recht zou verliezen om in andere gevallen de strikte naleving van de bepalingen van deze voorwaarden te verlangen.
8. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overigens in deze algemene voorwaarden bepaalde volledig van toepassing. De Opdrachtnemer en de Opdrachtgever zullen alsdan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepalingen in acht wordt genomen.
Artikel 2. Totstandkoming overeenkomst
1. Hieronder wordt verstaan dat de Opdrachtgever een mondelinge dan wel schriftelijke afspraak heeft gemaakt met de Opdrachtnemer tot een enkele dan wel volledige behandeling.
2. De Opdrachtnemer is gerechtigd de werkzaamheden op te schorten indien de Opdrachtgever op zijn verzoek geen zekerheid stelt voor betalings- en overige verplichtingen die voortvloeien uit de overeenkomst, onverminderd de gehoudenheid van de Opdrachtgever reeds door de Opdrachtnemer verrichte werkzaamheden en gemaakte kosten te vergoeden.
Artikel 3. Prijzen
1. De Opdrachtgever wordt geacht de door de Opdrachtnemer gehanteerde tarieven te kennen en daarmee akkoord te gaan.
2. Betaling dient per direct na afloop van de behandeling te gebeuren via betaallink of contant. In dit geval wordt vermeldt wanneer betalingsbewijs c.q. factuur wordt verstrekt. Als anders is overeengekomen, dan dient de betaling binnen 10 dagen na factuurdatum, onder vermelding van het factuurnummer plaats te vinden.
3. De Opdrachtnemer is gerechtigd na totstandkoming van de overeenkomst optredende wijzigingen in de kostprijs aan opdrachtgever door te berekenen, voor zover dit redelijk kan worden geacht.
4. Afspraken die niet minimaal 24 uur van tevoren zijn afgezegd, worden in rekening gebracht.
5. Klachten over facturen dienen binnen vijf dagen schriftelijk te worden gemeld. De betalingsverplichting blijft daarbij van kracht.
6. Bij betalingsverzuim is de Opdrachtgever van rechtswege in verzuim en is wettelijke rente verschuldigd.
7. Alle redelijke (incasso)kosten bij niet-betaling komen voor rekening van de Opdrachtgever.
8. Bestelde goederen kunnen niet worden geretourneerd of geruild.
Artikel 4. Aansprakelijkheid
1. De Opdrachtnemer verricht de werkzaamheden volgens goed vakmanschap en actuele kennis.
2. De Opdrachtgever dient alle relevante gegevens tijdig aan te leveren. De Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade door onvolledige of onjuiste informatie.
3. De Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor eventuele onverwachte bijwerkingen van de behandeling waarvan alvorens de behandeling te starten niet afdoende reden was om aan te nemen dat deze bijwerkingen zouden kunnen optreden.
4. De Opdrachtnemer is tevens niet aansprakelijk voor het uitblijven van het beoogde effect tijdens of na een behandeling.
5. Indien de Opdrachtnemer aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid van de Opdrachtnemer beperkt tot maximaal tweemaal de factuurwaarde van de behandeling. De aansprakelijkheid van de Opdrachtnemer is in ieder geval steeds beperkt tot het bedrag der uitkering van zijn verzekeraar in voorkomend geval.
6. Alleen directe schade wordt vergoed, geen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
7. De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van de Opdrachtnemer.
8. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor werkzaamheden uitgevoerd door derden.
Artikel 5. Verwerking van gegevens
1. Persoons- en medische gegevens worden verwerkt op basis van de AVG en zijn noodzakelijk voor de behandelovereenkomst.
2. Gegevens worden 15 jaar bewaard, tenzij eerder schriftelijk verzocht wordt door de Opdrachtgever tot verwijdering.
3. Opdrachtgever heeft recht op inzage, correctie en verwijdering.
4. Gegevens worden versleuteld opgeslagen en beveiligd met wachtwoorden.
5. Behandelovereenkomsten worden digitaal beveiligd bewaard.
6. Met derden die gegevens inzien, zijn verwerkersovereenkomsten gesloten.
7. Alle verwerkte gegevens en het doel van de verwerking liggen vast in een Verwerkingsregister zoals bedoeld onder de AVG. Deze is op aanvraag in te zien.
Artikel 6. Toepasselijk recht en geschillen
1. Op deze voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
2. Geschillen worden in eerste instantie tussen partijen opgelost, binnen een termijn van 6 weken. Komt u er samen niet uit of is communicatie niet meer mogelijk dan kan in deze eerste periode de klachtenfunctionaris Algemene voorwaarden mei 2018 uitgegeven door van de Nederlandse Vereniging voor Acupunctuur worden ingeschakeld, waarbij de Opdrachtnemer is aangesloten. In voorkomende gevallen kan contact worden opgenomen met het secretariaat van de Nederlandse Vereniging voor Acupunctuur (NVA).
3. Bij een geschil tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever over de behandeling heeft de Opdrachtgever, na tussenkomst van de Klachtenfunctionaris van NVA, de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de Geschilleninstantie KAB. (NB Indien Opdrachtnemer in loondienst is kan sprake zijn van een andere klachtenfunctionaris en geschilleninstantie dan hierboven genoemd.)
4. Bij een geschil tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever over de omgang met persoons- en medische gegevens heeft de Opdrachtgever de mogelijkheid een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
5. Pas na onderling overleg en inspanning kan beroep worden gedaan op rechter of toezichthouder.
Artikel 7. Vindplaats en wijziging voorwaarden
1. Deze voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel te Rotterdam.
2. Van toepassing is steeds de laatste geldende versie.